Pitäisi kai kertoa jotain.

Olen parissa postauksessa viitannut erääseen tiettyyn asiaan, jonka olen kuitenkin vielä toistaiseksi jättänyt sanomatta suoraan. Voi olla, että joku on hienovaraiset vihjaukseni ymmärtänytkin, ja muutenkin osannut lukea rivien väleistä.
Lähipiirissä asiasta tiedetään osittain, ja nyt tulin siihen tulokseen, että ko. asia on aika julkistaa blogissani jo tänään. Miksi juuri nyt, en tiedä, hetki vain tuntuu oikealta, enkä näe enää syytä pantata asiain todellista tilaa.
Juttu on siis niin, että olemme saamassa perheenlisäystä ensi kesän alussa. Tarkkaa laskettua aikaa en halua tässä sanoa, mutta päivämäärä on toukokuun loppupuolella, ja tällä hetkellä ollaan toisen kolmanneksen puolella. Viikot voitte suunnilleen päätellä tuosta, ja tietysti sähköpostin puolella voin asiasta tarkemmin kertoa, mikäli joku haluaa tietää. :-)
Kirjoitteluun tämä nyt ei vaikuta mitenkään, paitsi että välillä saatte lukea raskaushöpinöitä tämän kaiken muun lisäksi.
Hmm, on se muuten aika jännä juttu, miten tämä raskaus ei pyöri mielessäni koko ajan – siis samalla tavalla, kuin silloin, kun odotin Vauvaa. Esimerkiksi Vauvaa odottaessani laskin jatkuvalla syötöllä päiviä ja olin tarkkaan kärryillä siitä, monesko päivä kutakin viikkoa juuri oli meneillään. Nyt kysyttäessä, millä viikoilla olen, joudun usein pikaisesti laskemaan tarkan ajankohdan, mikä on vähän hassua.
Toki minä tätä tulevaakin vauvaa ajattelen, raskautta myös, mutta jotenkin… niin, miten tätä osaisi parhaiten kuvailla? Olen kyllä jo aikaa sitten sisäistänyt, että raskaana ollaan, mutta jotenkin tämä raskaus ei tunnu samalla tavalla konkreettiselta (no kuulostipas tylyltä), kuin silloin Vauvan aikana. Ehkä juuri siksi, että Vauvan kanssa on niin paljon hommaa päivisin – ja välillä öisinkin – ettei tätä asiaa ole paljoa ehtinyt ajatella.
Tulevaa lasta ajatellen olen ehtinyt jo hankkia meille muutamia tarvikkeita, ja neuvolassa ja äitiyspoliklinikallakin jo vierailla… Että toki tämä raskaus sillä tavoin konkreettinen on ja mielessäkin, mutta… Ehkä te useamman lapsen äidit ymmärrätte, mitä tarkoitan? :-)